Hormonálna joga v Nitre 30.3.2019

Nitra opäť svojou atmosférou nesklamala. Ďakujem vám milé ženy, ktoré ste sa v sobotu odhodlali spraviť niečo pre seba! A tu je pár fotiek a nádherná správa od jednej z vás 

 
“Dobry vecer, Janka!
 
V sobotu som sa zucastnila celodenneho kurzu hormonalnej jogy v Nitre a rada by som pozdielala prve dojmy a vysledky. Kurz bol inak super, aj ked ku veceru uz som ozaj citila velku unavu.
Kazdopadne som prisla domov plna vnutornej energie (aj napriek fyzickej unave) a dlho do noci som nemohla zaspat. Vselico mi chodilo hlavou a moja mysel bola uplne jasna a svieza, ako uz davno nie. Tak som pisala kamaratkam pozitivne referencie a citala som si zivotny pribeh Adelky Bavlsikovej. Musim povedat, ze jej pribeh je neuveritelny, fascinujuci a inspirativny zaroven. S velkym respektom som si to cele precitala a opät ma to namotivovalo na mojej zivotnej ceste.
 
Hned v nedelu som teda aj napriek velkej svalovici zacala s cvicenim. Odvtedy cvicim poctivo kazde rano. Ranne cvicenia mi velmi vyhovuju, aj ked to by mi v zivote nenapadlo, pretoze rada spim a kvoli cviceniu vstavam skor.
Po cviceni sa citim velmi dobre. Lahsie sa mi zacina novy den. Ked sa zacnem pripravovat do prace, uz som vlastne po cviceni prebrata. Aktualne mi cela zostava trva 45min, aj ked postupne sa to zkracuje a verim, ze sa dostanem na spominanych 30min.
Neviem ci to ma suvis s cvicenim, ale odkedy cvicim HJT nemam potrebu tolko jest co predtym, nebyvam tak casto hladna a nemam ani chut na sladke. Beriem to ako prijemny bonus.
Co je ale asi najvyraznejsie z toho celeho, ze dnes som dostala menstruaciu. Najprv som myslela, ze sa jedna len o nejake spinenie, ale vyzera to na ozajstnu menstruaciu. Kedze som menstruovala nedavno, pred 8 dnami sa mi zacala posledna menstruacia, tak som sa najskor zlakla, ci je vsetko v poriadku a pre istotu som sa objednala gynekologovi na kontrolu. Avsak myslim, ze sa jedna a prvu “pravu” menstruaciu po dlhej dobe. Doteraz som menstruovala vdaka hormonalnej liecbe umelo, alebo som si bez liekov pockala na menstruaciu “zo spadu” aj 60-80 dni. Teraz myslim, ze sa telo riadilo samo. Velmi ma potesilo, ze vysledok je taky rychly, aj ze sa mi teraz vlastne cyklus zladil s tym lunarnym. Doteraz som to mala presne naopak. 😉
Zaujimave bolo, ze som uz od nedele citila bolest v podbrusi, ako pred menstruaciou, ale nejak som si myslela, ze to bude asi ovulacna bolest (aj ked ta byva ina – citim ju inak). Tiez som bola velmi nervozna a pocitovala som PMS (aj moj manzel si to vsimol 😉), co mi neslo do hlavy, kedze mala prist celkom ina faza mojho cyklu. Kazdopadne sa tesim, jedine co je blbe, ze som to vobec necakala a obliekla som si dnes cisto biele gatky a nemala som so sebou moj menstruacny kalisok, tak som musela opät pouzit staru dobru vlozku, od ktorej som si uz dost odvykla. 😉
 
Teraz by som sa rada este spytala na par cvikov. ……
 
Vopred dakujem za odpoved aj za prinos, ktory z cvicenia uz po kratkej dobe citim. ☺️☺️☺️

.. a ďalšie reakcie po kurze hormonálnej jogovej terapie v Nitre:

“Ahoj Janka,

v prvom rade chcem ešte raz veľmi pekne poďakovať za skvelý seminár v Nitre. Snažila som sa čo najviac sústrediť, aby som sa tú zostavu naučila a myslím, že sa mi to aj podarilo, keďže mi hneď v nedeľu trvalo cvičenie  cca. 40 minút. To najpodstatnejšie čo sa mi udialo je, že som včera dostala menštruáciu, takže som bola a som šťastná – prešťastná :).

Určite sa ozvem a dám vedieť aj po čase aké sú výsledky.

Ďakujem – za výbornú atmosféru na seminári, ďakujem – za výborné vysvetlenie zostavy, ďakujem – za všetko 🙂 !

Pekný deň.

S pozdravom”

 

“Ahoj Janka,Chcem ti dat vediet moju aktualnu skusenost s hormonalkou, kedze som bola na kurze 2. krat a teraz som si naozaj povedala, ze budem svedomita.

A mozno to bude aj dobre pre teba, ze pomozes viacerým zenam nevzdat to s domacim cvicenim hned na zaciatku.

Kedze ja chodim na yogu (ashtanga yoga) uz takmer rok, viem z vlastnej skusenosti, ze cvicenie doma je uplne ine ako ked idem cvicit niekde, kde je viacej ludi. Je tam uplne ina energia a ta pomaha vsetkym k lahsiemu cviceniu a je tam taka pozitivna energia, ze nam ide vsetko lahsie.

A toto je prave ten mozny problemik.

Podobnu skusenost mam teraz aktualne s hormonalkou. Ked si cvicim doma, tak mi to ide tazsie. Normalne si musim davat vacsi pozor na dychanie, zda sa mi, akokeby som cvicila uplne ine cviky ako na kurze. Lenze viem, ze je to len tou energiou.

Toto som ti chcela napisat, lebo mozno maju podobnu skusenost aj ine dievcata.

Ak by sa ti nahodou ozvali s podobnou skusenostou, mozno by bolo dobre potom vsetkym napisat povzbudzujuci mailik, aby sa nevzdavali, ze to je len pociatocny stav, ze ked vydrzia 3-4 tyzdne, tak potom to uz pojde ako po masle. Treba sa postupne naucit zostavu naspamät – najprv tych 7 zahrievacich cvikov, zaroven aj tie texty – yoganidru a harmonizaciu (alebo si ich nahrat na nejake medium a pustat), nech to nenarusi seriu cvikov.

A co je to 3-4 tyzdne, ked nam ide o zdravie na cely zivot a je to take jednoduche – len si trochu zacvicit J.

A este som ti chcela napisat, a to uprimne, robis ten kurz velmi dobre, je tam super atmosfera, dobre to vysvetlujes a celkovo – stoji to za to.

Prajem ti, nech sa ti aj nadalej dari rozdavat zenam radost a zdravie a nech sme aj vdaka tvojim kurzom stale zdravsie, krajsie a veselsie.”

 

Ďakujem vám, priateľky 🙂

 

 

Leave a Reply